Bröllopsresan ⋆ johannacook.se

Jag har en liten serie i min gamla blogg där jag delat med mig av all bröllopsplanering, tankar, funderingar, tips och bilder på vår resa från frieri till bröllop. Jag tänkte fortsätta serien här på nya bloggen eftersom jag vet att vissa av er uppskattar den. Dessutom är det såklart något av det allra största jag varit med om i livet och därför vill jag hemsk gärna dela med mig av det. I för förra inlägget berättade jag om dagen innan och all förberedelse som skedde då. Och i förra inlägget fick ni läsa om självaste bröllopsdagen

Nu tänkte jag berätta mer om vår bröllopsresa.

Vi gifte oss en lördag, vilket jag gissar att de allra flesta som väljer kyrklig vigsel gör. Vi somnade tidigt på söndagsmorgonen i en härlig svit på herrgårs och vaknade bara några timmar senare, pirriga i hela kroppen av att vara nygifta. Söndagen bestod av att packa ihop presenter och ge oss av hemåt Stockholm igen. Höga på livet. Bara ett par dagar senare hade vi packat väskorna och begav oss på vår efterlängtade bröllopsresa.
Grekland, Rhodos var vår destination.

bröllopsresan

Vi letade länge och noga efter ett hotell som skulle vara det perfekta för just oss på våran viktigaste resa i livet, typ. Vi hittade det och var 100% nöjda rakt igenom. Sviten vi bodde i, maten som serverades, designen på hotellet och den magiska miljön. Vädret var på vår sida precis hela resan och vi hade det löjligt bra.

resaresa

Vi valde ett hotell med ett stort och ordentligt gym. Det absolut finaste och mest välutrustade gym jag någonsin besökt utomlands.  Där hängde vi faktiskt varje dag, oftast på morgonen innan frukost men ibland också en sväng på eftermiddagen. Övrig tid återhämtade vi oss med ryggläge och matintag. Precis så som vi allra helst spenderar våra semestrar. Vi två.

resa
Vårt hotellrum låg precis vid stranden och vi gick ofta ner för ett kvälldopp i havet på kvällen innan middagen. En ganska härlig rutin om jag får säga det själv.

Vi åkte in till Rhodos stad ett par gånger och till andra sidan ön för en heldag på vattenland. I övrigt höll vi oss i Ixia där vårt hotell låg. Trivdes och bara njöt av varandra.

Solnedgångarna på hotellet var magiska. Vi spenderade ett flertal kvällar nere på stranden och bara njöt av de fantastiska vyerna. Ni vet… Så där filmiskt. Men det var på riktigt. Vår verklighet. På vår bröllopsresa.
Dagarna spenderade vi oftast kring den stora poolen. Vi älskar nämligen pool vi två. Läste böcker, kramades, åt glass och spelade bollspel i poolen. Vilka ljuvliga dagar ♥

resa

resaresa
ALLT med vår resa blev perfekt. Allt med hela vårt bröllop blev faktiskt perfekt. Vi är så glada för att vi bokade vår resa bara några dagar efter bröllopet och att vi var borta i 2 hela veckor och fick ordentlig tid att njuta och smälta allt som precis hänt. Att gifta sig är en häftig upplevelse och jag älskar att vi fick ut så enormt mycket av allt planerande som vi lagt ner.

Author

Min stora passion i livet är hälsa och träning. Det är det som den här bloggen handlar allra mest om. Jag springer distans i skogen, styrketränar på gymmet, inspirerar andra till aktivitet, kör intervaller på löpband och transportcyklar till jobbet. Älskar träningen och den energi som det ger mig. Med johannacook.se vill jag hemskt gärna dela med mig av min positiva syn på den härliga vardagen för en helt vanlig människa mitt i livet. Med ont om tid, varierad träning, smaskiga middagstips, bonusbarn och hälsosamma prioriteringar delar jag med mig av det jag anser vara värt att dela. Min önskan är att kunna inspirera till en enklare och mer välmående vardag.

10 Comments

1. Åh vad underbart att läsa. Jag vill med resa dagrana efter vårt bröllop. Ska ta tag i planeringen nu i vår 🙂 SÅ kul!

2. ljuvligt! Jag tyckte också det var perfekt att resa i anslutning till bröllopet istället för att vänta!

• Verkligen. Nu har jag ju inte provat att vänta med bröllopsresan men jag ångrar inte för en sekund att vi kunde komma iväg direkt. Liksom med alla stormande lyckorus i behåll 🙂

• Haha, förlåt 😉
      Jag tror att de flesta innerst inne är ”giftas-typer”. En får bara välja att göra det på sitt eget sätt!